Elise Furland

PARIS DAG 5: ONSDAG

• 23.06.2011, 22:57

Heihei! Da var turen ferdig. Nå er jeg ikke lenger å se traskende rundt i Paris' sine mange gater, tar bilder av spennende monumenter, eller bare beundrer den nydelige byen. Nå er jeg hjemme, fjellene er rundt meg, og bagen er snart ferdig pakket ut for denne gang. Jeg har virkelig hatt noen fantastiske dager i Frankrike, og det sammen med verdens beste gjeng! Jeg har kost meg så utrolig mye! Sightseeing i buss óg båt, Disneyland, litt shopping, og mange herlige minner har det blant annet blitt denne gang.

Ja, så nå er jeg tilbake. Hjem kjære hjem. Alt stresset og løpingen på flyplassene er overstått, dottene er ute av ørene, og de tidlige morgnene er overstått. Nå venter sengen her hjemme, og jeg skal nå sove helt ut, før det deretter blir feiring av St. Hans i morgen kveld.

PARIS DAG 4: TIRSDAG

• 23.06.2011, 22:42

Bonjour! Dagen i dag startet ikke helt som ønsket. Vi våknet til litt av et ruskevær, somheldigvis lettet etterhvert. I dag stod det nemlig sightseeing med båt og shopping på Forum des Halles, på programmet. Men det ble dessverre ikke like mye tid til shopping, som vi hadde planlagt. For siden bussen vår ble forsinket da den skulle hente oss på campingen, og vi derfor måtte forskyve sightseeingen vår med noen timer, ble det tilslutt bare tid til 2-3 timer med shopping på senteret. På senteret var det langt mellom butikkene, mange etasjer, mange "gater" og mye kø. Men men, jeg har jo i hvert fall fått en liten smakebit på hva Paris har å by på!

Ellers har kvelden gått til å spise pizza og pakke bagen til i morgen. I morgen er det jo avreise herfra, og det er på tide å reise hjemover til Norge igjen. Jeg kunne gjerne ha vært her mye mye lenger, men det skal nok likevel bli godt å komme hjem til sene morgener, ordentlig frokost, og ikke minst familien min♥

Det ble ikke tatt noen bilder i dag, så her er noen flere bilder fra søndagen, (i tilfeldig rekkefølge vel å merke):

PARIS DAG 3: MANDAG

• 23.06.2011, 20:27

Bonsoir! Dag tre er her, og i dag har denne dagen blitt brukt til å reise til Disneyland! 12 timer var vi der og tilbringte dagen i karuseller, butikker og caféer. Disney er jo en fornøyelsespark som passer foralle, og ikke bare små barn. Roller-coasters, simulatorer, stunt-show, 3D-filmer, båt-karuseller, tog og mye mye mer. - Det var utrolig mye å finne på!

Jeg var jo i Disneyworld i Orlando i fjor, så det var nesten å oppleve fjoråret på nytt igjen. Likevel så holder jeg en liten knapp på fornøyelsesparken i Orlando, fremfor Paris. Jeg synes den parken var litt større, det var litt flere karuseller å velge mellom, Disney-figurene gikk mye mer rundt blandt folk, og i Orlando var det heller ingen ombygging og stengte veier rundt omkring. MEN det var likevel utrolig gøy her i Paris også!

Dagen i dag har i hvert fall vært veldig veldig fin, selv om det regnet litt. Her er noen bilder:

Har du vært i en Disneypark før?

PARIS DAG 2: SØNDAG

• 21.06.2011, 00:13

Bonsoir! Nå er vi kommet til dag to her i Paris, men likevel så føles det ut som jeg har vært her mye lenger, siden jeg har fått oppleve så mye. I dag har vi nemlig fått sightseeing rundt om kring i hele Paris, med buss og en svensk guide. Vi fikk se kjente monumenter og bygninger som Eiffeltårnet, Notre Dame, Triumfbuen, Musée du Louvre, Concirtgerie, Pont Neuf, Frihetsgudinnen, og mye mye mer! I tillegg fikk vi reise opp i Tour Montparnasse, som er Paris' høyeste kontorbygning, hvor vi fikk reise opp i 56-etasje (på bare noen få sekunder), for deretter å få panoramautsikt på 360° så langt øye kunne se - utover hele Paris!

Vi fikk også oppleve å se motorsykkel- og sykkeldemonstrasjoner rundt om i byen, hvor de syklene i hvert fall demonstrerte for å få flere sykkelveier. Uansett, her er noen få bilder fra dagen - i tilfeldig rekkefølge:

Image and video hosting by TinyPic

Internettet har forresten utrolig dårlig forbindelse, så derfor er jeg så sent ute med innleggene.

PARIS DAG 1: LØRDAG

• 19.06.2011, 19:56

Bonjour! Nå har hele gjengen av oss endelig kommet frem til Paris. Bare en liten tur på 16 timer med tre forskjellige fly og to turer med buss, kom vi endelig frem til campen, hvor vi skal bo de neste fire nettene. Plassen vi bor på heter Camping Le Soleil De Crezy, som ligger ca en time utenfor sentrum i Paris. Her bor vi seks og seks i hver vår mobile-home. Litt trangt er det, men koselig og sosialt er det i hvert fall!

Etter å ha reist så lenge, byttet fly og ventet på flyplassene rundt om i de forskjellige stoppene i Europa, var det godt å endelig finne seg til rette. Koffertene ble pakket ut, og resten av dagen gikk egentlig bare ut på å spise middag og utforske området vi bor på. I morgen venter det en ny og spennende dag, med sightseeing rundt i sentrum, for å se hva byen har å by på av attraksjoner. Eiffeltårnet, Notre Dame og Triumfbuen er bare noen av de tingene vi skal få oppleve i morgen. Klokken slår nå inn til midnatt, så om seks og en halv time skal jeg opp igjen. Bonne nuit!

Blogginnlegg fra i dag kommer senere i kveld.

PARIS OM FIRE DAGER!

• 14.06.2011, 19:55

Heihei! Endelig nærmer det seg skoleslutt og sommerferie! For tiden er bloggen så vidt i tankene, men der heller er tankene satt helt ned i kofferten, hvor jeg finner de fleste tingene jeg skal ha med meg til Paris! Paristuren nærmer seg jo med stormskritt, og tidlig lørdags morgen (om fire dager!) er jeg allerede på vei til storbyen!

Til Paris skal jeg reise med en stor gjeng! Dette er nemlig årets korpstur, hvor vi skal reise hele gjengen - men denne gangen uten instrumenter! Dette blir med andre ord bare en ferietur, hvor programmet er spekket med alle mulige spennende utflukter. Blant annet skal vi se Eiffeltårnet, Triumfbuen, Notre Dame, vi skal opp i Tour Montparnasse, vi skal til fornøyelsesparkene Eurodisney og Walt Disney Studio Park, shoppe i Forum del Halles og enda mer! Jeg kan ikke annet si enn at jeg gleder meg som en unge til å reise!

JEG SKAL TIL PARIS!

• 03.06.2011, 17:00

Heihei! Endelig har sommeren begynt å nærme seg, og jeg sitter nå bare og teller ned dagene til jeg kan finne frem penger, pass og en stor koffert. For om bare TO uker fra i morgen av, setter jeg meg nemlig på flyet sammen med en herlig gjeng, hvor målet vårt er Frankrikes hovedstad, Paris! I fem dager skal vi da befinne oss i denne spennende byen, og jeg gleder meg som en liten unge til alle opplevelsene vi kommer til å ta med oss hjem igjen!

Hvordan disse dagene kommer til å bli brukt der nede, skal jeg selvfølgelig dele med dere lesere!

Bilder: google & weheartit.